22 Ekim 2014 Çarşamba

SAĞLIK HİZMETİ

İYİLEŞMEK İSTERKEN HASTA OLMAYIN



Sevgili Sayfa Konuğum;

 bir çoğumuz sağlık hizmeti konusunda benzer sorunlar yaşayabiliyoruz. Ama bazen insanın sabrı gerçekten test ediliyor sanki. Böyle olunca da iyileşmek yerine tam tersi hasta oluyoruz. 

Bu konuda bir çok kötü deneyim yaşamışsınızdır. Biz de yaşadık. Maalesef de yaşamaya devam ediyoruz. 

Eşim 4-5 sene önce 1 sene aralıklarla kalp spazmı geçirdi. Sonunda da 2 tane nur topu gibi stent sahibi oldu. Bu kadar senedir de bir torba ilaç kullanması gerekiyor. E tabii bu kadar ilacın içimi zor gibi gelse de, onları yazdırıp almak daha da zor emin olun. 

Şöyle ki;

Eşim, evimize yakın, görünümü de 2-3 katlı butik bir hastane gibi olan bir kliniğe, nasıl olsa teşhisim konmuş, raporlarım var, tedavi protokolü belirlenmiş, sadece ilaç yazdıracağım, diyerek gitmekte bir sakınca görmedi. Ama aklımıza gelmeyen küçük detayların bizi bu kadar yoracağını da hiç düşünemedi. 

Kliniğin dışında ki ışıklı tabelada kocaman harflerle  "Muayene ve Reçete yazımlarında katkı ücreti alınmamaktadır" yazısını gördüğü için "Reçete yazdıracağım" dediğinde ücret istenince dışarıda gördüğü yazıdan bahsetmiş. Görevli de "Bir sorayım" deyip içeri gitmiş ve "Tamam beyefendi doktor bey sizi bekliyor" demiş. Bunun üzerine reçetesini yazdırıp reçete kodu ile eczaneye gitmiş. Eczanede "Doktorun onayı olmadığı için ilacı veremiyoruz" cevabını almış. İlaç kalp ilacı ve 1 gün dahi içmediğinde "hayati tehlikesi" olacak bir ilaç.   Günlerden cuma olduğu ve doktorun mesaisi bittiği için eczaneden ilacı borç olarak almış ve pazartesiden itibaren de onay almak için cebelleşmeye başlamış klinikle. 

İnanın klinik 1 hafta boyunca doktor yok, şimdi çıktı, tamam onaylattıralım, beş kişi çalışıyoruz benim haberim yok diyerek oyaladı oyaladı oyaladı... 10 günün sonunda eşim pes etti ve kalkıp kliniğe tekrar gitti. Doktora durumu izah edince, doktor şaşkınlıkla olayın kendisiyle alakası olmadığını kendisinin onayladığını fakat sonrasında muhasebenin aynı ekrana girip, "hasta muayene ücreti ödememiştir" ibaresini koyduğunu, bu durumda da kendisinin sayfaya girip onay veremediğini söylemiş. Defalarca özür dilemiş.  

Neye yarar 10 gün sinir harbi yaşadı. Aptal yerine konduğunu hissetti. Çocuk yaştaki birbirinden habersiz 5 çalışana yaşadığı durumu aynı cümlelerle defalarca anlattı. Bildikleri halde, "durum şudur" demek yerine oyalamalarına maruz kaldı. Sonunda düzeltilen reçetede bu sefer de ilaçlarından birine Plus yazılmadığı için 5 kutu yerine 1 kutu aldı. Artık bunun için sinirlenemedi bile.

Böyle yerlerin görünümü gösterişli olabilir, ama içerideki uygulama yanlışlığı insan hayatını riske sokabilecek düzeyde. Burada sağlık söz konusu. Fakat herkes aldığı paraya bakıyor. Madem insanları 12 TL için mağdur edeceksiniz, o zaman oraya o yazıyı neden yazıyorsunuz? Ya da hatırlatılınca neden "tamam almayalım" deyip, arkadan böyle bir dolap çeviriyorsunuz? 

Eczane sürekli ilaç aldığımız bir yer olmasa ve bizi tanımasalar ilacını alamayacak ve belki de burada ben bu yazının sonunu daha acıklı bitirmek zorunda kalacaktım.

Şunu demek istiyorum; 

Artık mahalle aralarında bile "hastane görünümlü" özel klinikler mantar gibi bitmeye başladı. Görünürde tam anlamıyla hizmet veriyor gibiler. Ama nerdeeee? Sadece göz boyuyorlar. Hasta çekebilmek için yalandan vaatler içeren reklam vermekten kaçınmıyorlar bile. Her tarafında pavyon gibi ışıklı tabelalarla vaatler vaatler..... Ama uygulamada fos. 

Sağlık bu şakaya gelir mi? Basit hatalarla bile insanlar hayatlarını kaybedebiliyor. Ki bu hatalar, verilen sağlık hizmeti sebebiyle değil, bürokratik, işin ticari boyutunun hastaya yansıtılması sebebiyle oluşan hatalar. 

Lütfen emin olmadığınız bir sağlık kuruluşundan; yakındır, yenidir, güzel vaatleri var diyerek aldanmayın. Eşim defalarca gidip geldi, telefon etti, sinirleri bozuldu, kendini kötü hissetti. Semeriyle seksene patladı. 

Bundan sonra güzel deneyimlerimi paylaşmak dileğiyle...

Sevgiyle ve dostlukla kalın :))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder