3 Kasım 2014 Pazartesi

İNSAN YAŞLILIKTA NE İSTER?

HASTALIKTA, SAĞLIKTA


3-4 gün önce rutin kontrollerim için hastaneye gittim. Ultrason tetkiki istendi. Sıranın bana gelmesini beklerken, bekleme salonunaki diğer hastaları gözlemlerken buldum kendimi. Yağmurlu bir gün olmasının etkisi olsa gerek, duygulu ve hassas bir anımdı sanırım. Çok etkilendim. Çok. 

Diğer hastaların tümü orta yaşın üstünde "çift"lerdi. 3 tane çift vardı. Hanımlarının yanında onlara destek olmak için, onlar için endişelendikleri gözlerinden okunan 3 yaşlı beyefendi. Kim bilir bu güne kadar neler yaşamış, neler neler deneyimlemişlerdi beraberce. Bugün olmuş aynı sevgiyle ve endişeyle eşlerinin yanında, bu güne kadar atlattıkları tüm sıkıntılar gibi bunu da hatırlayacakları bir anı olarak kalmasını ümit ederek merakla bekliyorlardı. Belki ilk ultrason deneyimlerini bebeklerinin merakıyla yaşamışlardı diyecektim, ama o yıllarda yoktu sanırım bebek ultrasonu. Yani hep bir "hastalık var mı yok mu" endişesi hakim olmuştu bekleyişlerinde belki de. Bugüne beraberce geldiklerine göre de demek ki hepsini kazasız belasız atlatmışlardı. 

Bunların hepsi varsayım tabii. Boş boş beklerken benim kafamda kurduğum senaryolar. Ama gerçek olan şu ki, güzel anlar biriktirmeli. Her anı, her saniyeyi dolu dolu yaşamalı. Sevgi ve saygı ekmeliyiz birlikteliklerimize. İyi anları da, kötü anları da, belirsizlikleri de birbirimizin omuzlarından destek alarak, gözlerimizden sevgiyi eksik etmeyerek geçirmeliyiz. Muhakkak ki tüm zorlukları hafifletecek desteklerdir bunlar. Umarım herkesin hayatındaki seçimleri, beni duygulandıran ve gözlerimin dolmasına neden olan bu tatlı çiftler gibi doğru olur. Hele hele içeriden hoşunuza gitmeyen bir haberle çıktıysanız... :(

Sizlerin de, yaşlılıkta muhakkak yaşanacak bu tarz hastane deneyimlerinizde;  endişeli ve sevgi dolu gözlerle bekleyen, içeriden çıktığınızda ceketinizi şefkat ve itinayla giydiren, siz içerideyken gözleri yerdeki karolara takılı dua ederek dakikaları geçiren,  çantanıza siz gelene kadar gözü gibi bakan, o günkü gibi yağmurlu bir havaysa şemsiyesini unutmamak için elinden bırakmayan hayat arkadaşınız olsun dilerim... :))

3 yorum:

  1. Anı biriktiriyorum bende Filiz'im..Acı, tatlı,yürek burkan,kahkaha attıran bütün anılarımı biriktiriyorum.Rabbim ayırmasın kimseyi...Çok dokunaklı bir yazı olmuş bu içime işledi.
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Sertaç'ım. Umarım bol kahkahalı anıların diğerlerini hatırlatmayacak kadar çok olur. :))

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil