7 Kasım 2014 Cuma

ORMAN YÜRÜYÜŞÜ

YÜRÜYÜŞ NOTLARI


Yaz kış demeden yürüyüş yapmanızı tavsiye ediyorum arkadaşlar. "Neden?" demediğinize de adım kadar eminim. Çünkü günümüzde doktorlar, yaşam koçları, diyetisyenler, eş, dost, arkadaş herkes yürüyün diyor, başka bir şey demiyor. Her platformda yararlarından, sağlıklı oluşundan, kilo vermeye katkısından, en kolay yapılabilir spor olduğundan, parasız yapılabilirliğinden vs.vs... bahsediliyor.

Ben de bana katkılarından bahsedeceğim. Eminim anlatacaklarım, ilginizi çekecek şeyler olacak. Hayatımda ilk ve tek diyet denemem, artık metabolizmamın yavaşlamaya başladığını hissettiğim 42 yaşıma denk geldi. O zaman, uyguladığım diyeti desteklemek adına yaptığım yürüyüşün faydasını, kilo vererek gördüm.  

Ankara gibi büyük bir şehirde yaşayıp, ormana yakın oturuyor olmak da en büyük şansım tabii. Eeee ben de bu şansı en iyi şekilde değerlendirdim. Ormanda yürüyüş yapmanın ne muhteşem bir şey olduğunu deneyimledim. Ormanın her mevsimde farklı güzellikleri olduğunu gördüm. 

Her daim temiz bir hava, huzur, kuş sesleri eşliğinde yürüdüm. Bazen bir kaplumbağanın ağır yürüyüşüyle çıkan ot hışırtıları veya bir tavşanın sıçramasıyla uzaktan sana eşlik edişi. Bazen köpekler size eşlik eder. Herkes doğanın tadını birbirini rahatsız etmeden çıkarır ormanda. 

Toprakta yürümek, ayakkabılarınızı ayağınızdan çıkartmasanız bile , elektriğinizi bırakarak, topraklanarak geri dönmenizi sağlar. 

Her mevsim farklı şeyler görürsünüz, yaşarsınız. Doğanın uyanışını da, uykuya geçişini de an be an yaşayabilirsiniz. Bir çoğumuz şehir çocuğuyuz ve toprağı, doğayı tanımıyoruz. Belki de bu geç tanışmanın verdiği olağanüstü duyguyu yaşıyor olabilirim. 

Şu dönem de, mantarların mevsimi. Doğada 10 bin çeşit mantar var. Mikolog değilim tabii ki. Faydalarını, zararlarını anlatacak da değilim.  Ama mantar deyince aklınıza sadece bu mantarlar geldi değil mi?






Bu biraz da Mantarın en şirin haliyle dünyamıza girdiği, çocukluk yada ergenlik yıllarımızın eğlenceli çizgi filmi Şirinler'den kaynaklanıyor olsa gerek :)) 





Bunlar çok sevimli değil mi?
Ama bir de görür görmez zehirli olduğu anlaşılan, sevimsiz mantarlar var. Ormanda bu mevsimde hemen hemen her yerde onları görebilirsiniz. 
Çekici olmayan bu mantarlar sadece "mantar gibi bitti" deyimini hatırlatır cinsten. Üsttekiler gibi güzel değil ama bir doğa harikası. Paylaşmadan edemedim.


zehirli mantar


zehirli mantar


zehirli mantar



zehirli mantar



zehirli mantar


İncelemeden, sağından solundan bakmadan geçemiyorsunuz. Ve hayvanların hislerine hayran kalmadan edemiyorsunuz. Neye dokunulmaması gerektiğini biliyorlar.

Bu kadar mantar geyiği yeter dediğinizi duyuyorum. Kulaklarım çınladı :((

Yürüyüşün diğer güzel faydalarını devam edecek yazılarımda okuyabilirsiniz :))

Sevgiyle ve dostlukla kalın...

5 yorum:

  1. Geçen gün bir ablam elinde mantarlar ile geldi. Anneciğim çok yapardı. Bizde yaparak yedik. Mantarlar gerçekten ok lezzeti ve besleyici.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok haklısınız. Nasıl yaptınız bilmiyorum. Ama bir de kökünü şapkasından ayırıp, şapkayı tepsiye ters çevirip, şapkasının içine bolca rendelenmiş kaşar ve tereyağı biraz tuz ve karabiber ekip fırında deneyin derim. Müthiş mantar bombası. Afiyet olsun. Sevgiyle ve dostlukla kalın :))

      Sil
  2. ne güzeeel tabiiiii yürümkek kiii yaaaa. :) ankara ormana yakın hımmmm odtü tarafı mı ki acaba yaaa eymir tarafı mı yoksaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. odtü ormanından bahsettim. Orası yakın. Ama Eymir'de de yürüyorum. Hepsi çok güzel:)))

      Sil
    2. Yürümek güzel. Nerede olursa olsun ;)))))))))

      Sil